WhatsApp

Yetki Belgesi Zorunluluğu

Yetki Belgesi Zorunluluğu

  • 384 Okuma
  • 10 Eylül 2020, 00:10

İkinci el araç alım satım yetki belgesi olmayana 5 bin TL ceza!

İkinci el araç alış ve satışı için 2018 yılında Resmi Gazete'de yürürlüğe giren kanuna göre, araç alım satım işiyle uğraşan kişiler yetki belgesi olmadan araç alış satışı yapamayacak. Aynı zamanda satılan araç için en az 3 aylık garanti süresi de tanınacak. İkinci el aracın ekspertiz raporunu alıp alıcı kişiye noter huzurunda sunacak olan satıcı, böylece aracın sonradan çıkaracağı sorunlar hususunda sorumluluğu resmiyete dökmüş olacak. Peki, ikinci al araç alış satış yetki belgesi nereden ve nasıl alınabilecek? İşte, o konu hakkında bazı bilgiler;

 

ARAÇ ALIM SATIM BELGESİ NEREDEN ALINABİLECEK? 

İkinci el taşıt ticareti yapanlar, bu işlerini sürdürebilmek için altı ay içinde yetki belgesi alacaklar ve sattıkları araçları üç ay garanti edecekler.

Resmi Gazete'de 13 Şubat 2020 tarihinde yayımlanan Gümrük ve Ticaret Bakanlığı yönetmeliğine göre, "Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu'ndan alınacak mesleki yeterlilik belgesi ile gümrük ve ticaret il müdürlüklerine başvurulacak ve "yetki belgesi" alınacak.

Kişiye özel olarak düzenlenecek yetki belgesinin geçerlilik süresi beş yıl olarak belirlendi. Yönetmeliğe göre yetki belgesine sahip işletmelerin güncel listesi Bakanlığın internet sayfasında ilan edilecek.

Bakanlık yönetmeliğinde şu konuların altı çizildi:

"Yetki belgesine sahip işletme tarafından ikinci el motorlu kara taşıtı satışından hemen önce ekspertiz raporu alınır ve raporun bir nüshası satış esnasında alıcıya teslim edilir.

"Ekspertiz raporunun ücreti, satış işleminin alıcıdan kaynaklanan bir nedenle gerçekleşmemesi durumunda alıcı, diğer hallerde yetki belgesine sahip işletme tarafından ödenir.

"Ekspertiz raporunda ikinci el motorlu kara taşıtının özellikleri, arıza ve hasar durumu ile kilometre bilgilerine yer verilir.

"Sekiz yaş veya yüz altmış bin kilometrenin üzerindeki ikinci el motorlu kara taşıtları için ekspertiz raporu alınması zorunlu değildir.

"Ekspertiz raporu, Türk Standardları Enstitüsü tarafından belirlenen standarda göre verilen TSE hizmet yeterlilik belgesi bulunan işletmeler tarafından düzenlenir.

"Ekspertiz raporunu düzenleyen kişiler ekspertiz raporundaki bilgilerin taşıtın gerçek durumunu yansıtmamasından sorumludur.

"Bakanlık, ekspertiz raporunda yer verilecek diğer bilgileri, TSE hizmet yeterlilik belgesi verilecek işletmelerde ve bu işletmelerde çalıştırılan kişilerde aranan nitelikleri, ekspertiz raporu düzenleyenlerin sorumluluklarını, hizmet yeterlilik belgesi ile ekspertiz raporu ücretinin üst sınırını ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile üst meslek kuruluşlarının görüşünü alarak belirlemeye yetkilidir.

 

Paylaş

Bilgi Talep Formu